Obvestilo o uporabi piškotkov

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska.

Več o uporabi piškotkov
Košarica Količina:

0


Znesek:

0,00

  • Pnevmatike
  • Platišča
  • Oprema

/



×

Od 1. novembra 2014 je obvezna uporaba sistema TPMS

Zaradi prenizkega tlaka v gumah nastane v EU na leto za okoli pet milijard evrov nepotrebnih stroškov za gorivo, poleg tega se gume prezgodaj obrabijo. Pa ne samo to, prenizek tlak v gumah je tudi upoštevanja vreden dejavnik, ko govorimo o vzrokih prometnih nesreč. Še tako sodoben avtomobil s še tako sodobno varnostno elektroniko je namreč na koncu odvisen predvsem od oprijema gum, ta pa tudi od tlaka v njih. Ne glede na vse to pa raziskave pravijo, da ta pomembni dejavnik za varčnejšo in varnejšo vožnjo dovolj redno preverja le kakšna četrtina do polovica voznikov.

Od letošnjega novembra bo vsaj pri novih avtomobilih vožnje s prenizkim pritiskom dejansko konec – predpisi EU namreč od takrat zahtevajo, da so prav vsi prodani avtomobili opremljeni s sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah.

Vir: Avto magazin

Kaj je TPMS:

Sistem TPMS (Tire-pressure monitoring system) je sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, ki neprestano preko direktne ali indirektne komunikacije preverja in v avtomobilski računalnik javi vsako odstopanje od vnaprej določenih parametrov.

Kje se nahaja TPMS ventil

EU direktiva – kaj pravi uredba:

EU direktiva št. 661/2009, določa, da morajo vsi proizvajalci vozil od 1.11.2012 dalje v vozila obvezno vgrajevati sistem za nadzor tlaka - TPMS. Od 1.11.2014 pa morajo vsa vozila, prvič registrirana na področju držav EU, sistem TPMS tudi zakonsko uporabljati. Sistem mora biti stalno vključen – izklop tudi ročno ni več možen, niti ni dopusten…

Zakaj uredba EU 669/2009 predpisuje obvezno uporabo TPMS:

  • Varnost – nepravilen tlak v pnevmatikah občutno poslabša vozne lastnosti vozila (zaviranje, bočna nestabilnost, sprememba težišča, …)
  • Ekologija – prenizek tlak v pnevmatik povzroči hitrejšo obrabo in s tem krajšo življenjsko dobo
  • Zmanjšanje porabe goriva – ob neprimernem tlaku v pnevmatikah se poveča kotalni upor in se s tem poveča poraba goriva

Kakšne sisteme TPMS poznamo:
  • Direktni sistem TPMS – sistem direktno komunicira z elektronskimi senzorji, ki so nameščeni na platišču ali na pnevmatiki sami (skupina PSA, nekatere Japonske znamke vozil).
  • Indirektni sistem TPMS – sistem preko obstoječih senzorjev na vozilu (ESP, ABS, ASR…) preverja morebitna odstopanja od vnaprej določenih parametrov (BMW, Mercedes, Audi, …).

Prednosti in slabosti posameznega sistema TPMS

Direktni sistem TPMS – računalnik v vozilu takoj zazna morebitna odstopanja od vnaprej določenih parametrov in javi napako za vsako pozicijo posebej. Potrebna je kalibracija (ponastavitev) ob menjavi koles.
Indirektni sistem TPMS – računalnik v vozilu zazna napako šele po določenem času, vendar v večini primerov le-te ne javi točno po poziciji.

Kako deluje direktni sistem TPMS:

Ob zagonu vozila, računalnik nemudoma vzpostavi komunikacijo s posameznimi elektronskimi ventili, ter preveri tlak v posamezni pnevmatiki. Če se pojavi odstopanje, se na armaturni plošči pojavi opozorilni znak, ki se izključi šele, ko je napaka odpravljena.

Opozorilni znaki TPMS