Obvestilo o uporabi piškotkov

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska.

Več o uporabi piškotkov
Košarica Količina:

0


Znesek:

0,00

  • Pnevmatike
  • Platišča
  • Oprema

/



×

Kaj pomeni oznaka DOT xxyy?

Na pnevmatiki so zapisane različne oznake, s pomočjo katerih lahko razberete več podatkov - klikni za podrobnosti. Eden od teh je tudi DOT, ki med drugim razkriva tudi starost pnevmatike. V primeru, da je na pnevmatiki zapisano DOT 1010 to pomeni, da je bila pnevmatika izdelana v 10. tednu, leta 2010.


ALI JE NOV AVTOPLAŠČ LAHKO PRESTAR?

V zadnjem času smo lahko zasledili članke o starosti avtoplaščev ob nakupu, ki na kupce apelirajo, naj zahtevajo »nove, sveže« proizvode in preverjajo datum proizvodnje na pnevmatiki. Na te vrste člankov so reagirale strokovne gumarske revije, nacionalna združenja distributerjev oziroma vulkanizerjev v največjih evropskih državah, ter tudi proizvajalci avtoplaščev. Opozarjajo, da avtoplašči niso pokvarljivo blago in da nekateri članki zavajajo kupce. Skupno vsem odgovorom je, da na eni strani poudarjajo pomen pogojev, v katerih se avtoplašči hranijo, na drugi strani, pa v nacionalnih zakonodajah, uzancah oziroma drugih uradnih dokumentih iščejo skrajni rok od datuma proizvodnje, v katerem mora biti avtoplašč prodan. Razjasnimo dilemo.

Mnenje svetovnega strokovnega združenja

Svetovno združenje proizvajalcev avtoplaščev in platišč (European Tyre and Rim Technical Organization, ETRTO) v svoji uradni publikaciji navaja priporočila glede hranjenja avtoplaščev, zračnic in ščitnikov. Dokument sicer nima zakonske veljave, v praksi pa njegovim napotkom lahko sledimo brez zadržkov. Priporočila ne opredeljujejo končnega roka, v katerem mora biti avtoplašč prodan, govori pa o pravilni hrambi avtoplaščev, da le-ti obdržijo svoje lastnosti. Pravilno hranjenje med drugim zagotavlja zaščito pred visoko temperaturo oziroma pred prevelikimi temperaturnimi nihanji, vlažnostjo, ozonom, UV žarki, olji in agresivnimi kemikalijami.

Evropske države

Časovno opredeljenost skrajnega roka, v katerem se avtoplašči razumejo kot novi (v primeru ustreznega skladiščenja) in se kot taki lahko prodajajo, lahko najdete na primer v uzancah BS AU 50 iz Velike Britanije. Te navajajo, da je pnevmatika lahko stara 6 let, njihovo nacionalno združenje distributerjev avtoplaščev NTDA pa govori o petih letih od dneva proizvodnje. Zveza nemške gumarske industrije, Zveza industrije avtoplaščev in Združenje vulkanizerjev Nemčije navajajo, da so avtoplašči novi, če so stari do pet let. Zanimivo je, da dokumenti omenjenih organizacij ne govorijo o tem, da se avtoplašči po preteku omenjenih obdobij ne morejo več prodajati oziroma da so neuporabni, temveč, da jih morajo pred prodajo oziroma uporabo pregledati strokovnjaki oziroma se mora pridobiti mnenje proizvajalca.

Povzeto po: www.avtoin.com/...