Obvestilo o uporabi piškotkov

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska, ki ne hranijo osebnih podatkov.

Več o uporabi piškotkov

Pokličite nas01 427 75 30

Košarica Količina:

0


Znesek:

0,00

  • Pnevmatike
  • Platišča
  • Oprema
/
×
AMZS test zimskih pnevmatik 2019

Ciljna nasprotja - letos smo temeljito preskusili 16 pnevmatik v dimenziji 185/65 R15 T!


Kako težko je zasnovati in izdelati pnevmatiko, ki bi po vseh merilih dosegla odlično oceno, (znova) dokazuje tudi letošnji test zimskih pnevmatik. Letos smo temeljito preskusili 16 pnevmatik v dimenziji 185/65 R15 T. Namenjene so širokemu naboru osebnih avtomobilov. Nobena preskušena pnevmatika ni dobila najboljše ocene. Le tri pnevmatike so dobile oceno zelo priporočljivo. Kaj smo še odkrili?

Med vse večjo ponudbo pnevmatik na trgu je vse težje krmariti: kako naj voznik ve, da sladke obljube iz oglasov in ponudb prodajalcev pnevmatik v resnici držijo? Po njihovih besedah so vse pnevmatike dobre: vse zagotavljajo dober oprijem na mokrem, vse imajo dober oprijem v snegu, vse so tihe in varčne. Če k temu dodamo še mamljive cenovne ponudbe, je pravilna izbira pnevmatik še težja. K sreči AMZS v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi (kot so ADAC, ÖAMTC, TCS in ANWB) in nekaterimi porabniškimi organizacijami že več kot dve desetletji opravlja temeljite teste pnevmatik, ki neodvisno od izdelovalcev pnevmatik temeljito preverijo in premerijo vse pomembne lastnosti pnevmatik. Na testu zimskih pnevmatik preskusimo lastnosti na suhi in na mokri cesti, na snegu in na ledu ter ugotovimo njihovo glasnost, preverimo obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerimo porabo goriva.

Dimenzija 185/65 R15 T


Letos smo pod drobnogled vzeli 16 pnevmatik dimenzije 185/65 R15 T: v takšne zimske pnevmatike so lahko obuti majhni avtomobili, kot sta renault clio in VW polo, avtomobili nižjega srednjega razreda, kot je kia cee’d, ali pa večnamenski avti kot sta citroen berlingo ali peugeot partner prejšnje generacije. Na našem preskusu, ki je potekal na preskusni stezi ADAC v nemškem Landsbergu, na Continentalovi nemški preskusni stezi Contidrom in na snegu ter ledu severne Finske, smo za testni avto uporabljali Volkswagnovega pola.

Testi zimskih pnevmatik so izredno kompleksni in zahtevni. Nič ne prepuščamo naključjem. 
Test gum 185/65R15

Le tri preskušene pnevmatike so dobile skupno oceno zelo priporočljivo oziroma 4 zvezdice - pa čeprav smo pričakovali, da se bodo dobro odrezale vse pnevmatike prestižnih znamk. A med temi sta pričakovanja uresničili le Dunlopova in Pirellijeva pnevmatika (dunlop winter response 2 in pirelli cinturato winter): mednje se je vrinila pnevmatika kleber krisalp HP3 - Kleber je znamka v Michelinovem koncernu. Zmagovalka letošnjega testa, pnevmatika dunlop winter response 2, se je najbolje odrezala na mokrem, na snegu in pri porabi goriva, Kleberjeva pnevmatika je bila najboljša na suhem, Pirellijeva pa na mokri cesti.

Dosedanja serijska zmagovalka, Continentalova pnevmatika TS860, je na tokratnem testu pokazala preveč slabosti na ledu, da bi lahko dobila višjo skupno oceno: brez slabosti na ledu bi bila znova v ospredju. Michelinovi in Goodyearovi pnevmatiki alpin A4 in ultragrip 9 sta začeli kazati svoja leta; naslednici michelin alpin A6 in goodyear ultragrip 9+ še nista bili na voljo, ko smo izbirali in kupovali pnevmatike za letošnji test.

Pri nas priljubljena Savina zimska pnevmatika eskimo S3 je znova pokazala slabosti na suhi cesti: odrezala se je malce bolje kot pred dvema letoma, a še vedno preslabo za višjo oceno kot je priporočljivo z omejitvami oziroma dve zvezdici.

Deset pnevmatik je dobilo skupno oceno priporočljivo in pri večini smo jo morali znižati zaradi specifičnih pomanjkljivosti. Michelinova in Goodyearova pnevmatika sta se slabo odrezali pri prečnem oprijemu na snegu, Continetalova in Hankookova na ledu, Falknova pnevmatika je pokazal slabosti na suhem, na snegu in na ledu, Vredesteinova pa na mokri in suhi cesti. Nokianova pnevmatika WR D4 je blestela na snegu, a bila preslaba na mokrem in pri obrabi. Gislavedova pnevmatika (znamka spada v Continentalov koncern) je bila slabša na suhem, mokrem in na snegu, pri Kumhovi pnevmatiki pa smo poleg teh slabosti ugotovili še preveliko obrabo. Pnevmatika Viking win tech je imela največje pomanjkljivosti na mokri cesti.

Najslabše sta se na letošnjem testu odrezali Toyova pnevmatika snowprox S943 in pnevmatika davanti wintoura. Toyova pnevmatika je razočarala z zelo slabim prečnim oprijemom na zasneženi cesti, zato nižja skupna ocena. Davantijeva pnevmatika je bila zelo slaba na mokri cesti - še zlasti pri splavanju (akvaplaningu) in prečnem oprijemu -, veliko pomanjkljivosti pa je pokazala tudi na snegu, na suhi cesti in pri hrupnosti. Davanti je sicer znamka kitajskega izdelovalca, ki pa se evropskim kupcem predstavlja kot “evropska” znamka pnevmatik, saj razvoj pnevmatik in prodajo vodijo evropski strokovnjaki. Obe pnevmatiki sta zaradi izrazitih slabosti, ki so razvidne iz tabele, dobili skupno oceno ni priporočljivo oziroma eno zvezdico.

Preskus pnevmatik dimenzije 185/65 R15 T je pokazal precejšnje razlike pri splavanju oziroma akvaplaningu. Najboljša pnevmatika pri preskusu splavanja - falken eurowinter HS01- je izgubila stik s podlago pri hitrosti 93 km/h, najslabša - davanti wintoura - pa že pri 66 km/h.

M+S ni dovolj

Prave zimske pnevmatike imajo vtisnjen simbol snežinke.

Kot smo v Motoreviji že pisali, oznaka M+S ne zagotavlja ustreznih lastnosti pnevmatik za zimske vozne razmere - prave zimske pnevmatike imajo dodaten simbol snežinke v obrisu triglave gore. Pri nas glede na predpise še vedno velja, da za zimske pnevmatike velja oznaka M+S, čeprav pri AMZS že vrsto let opozarjamo odgovorne, da zgolj ta oznaka ni zagotovilo, da gre v resnici za zimske pnevmatike.

Vir: AMZS