Obvestilo o uporabi piškotkov

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska, ki ne hranijo osebnih podatkov.

Več o uporabi piškotkov

Pokličite nas01 427 75 30

Košarica Količina:

0


Znesek:

0,00

  • Pnevmatike
  • Platišča
  • Oprema
/
×
Test 29 zimskih pnevmatik dveh dimenzij: 205/55 R 16 in 235/55 R 17

Kot smo že zapisali, so si ciljne zahteve pogosto v nasprotju; zaradi fizikalnih in kemičnih lastnosti so pnevmatike, ki se odlično odrežejo pri enem merilu, pogosto slabše pri drugem. Cilj za razvojne inženirje je torej uravnoteženost vseh lastnosti na visoki ravni - in najbolje uravnotežene pnevmatike oziroma takšne, ki dosežejo čim boljši rezultat pri vseh merilih, dobijo tudi najboljšo skupno oceno na testu. A naj vam le najboljša skupna ocena ne bo edino merilo pri nakupni odločitvi: pnevmatike izberite glede na vaš vozniški slog in na vozniške navade. Če se vsak vikend zapeljete do vaše počitniške hišice v hribih, poiščite pnevmatike z dobrimi lastnostmi v snegu in na ledu, če pa tudi pozimi večino kilometrov prevozite po avtocestah, poiščite pnevmatike z dobrimi lastnostmi na mokrem in morda z manjšo porabo goriva ali majhno obrabo.

Pnevmatike dimenzije 205/55 R 16 H
Test zimskih pnevmatik 205/55R16

Z najbolj uravnoteženimi zelo dobrimi lastnostmi se je izkazala Bridgestonova pnevmatika blizzak LM005, ki je še zlasti blestela na mokri cesti, račun za to pa je - pričakovano zaradi že omenjenih ciljnih nasprotij - prišel pri obrabi, kjer je sicer še vedno dobila oceno dobro, a na spodnji meji lestvice. Zato je ta pnevmatika še zlasti primerna za vse voznike, ki ne prevozijo veliko kilometrov. 

Povsem drugače je z drugouvrščeno pnevmatiko michelin alpin 6, ki se je dobro izkazala prav z majhno obrabo - z Michelinovo pnevmatiko lahko prevozimo skoraj 43.000 km, z Bridgestonovo pnevmatiko pa malo manj kot 30.000 km. Na mokri in suhi cesti Michelinova pnevmatika malenkostno zaostaja za Bridgestonovo pnevmatiko.

Dunlopova pnevmatika winter sport 5 in Hankookova pnevmatika i*cept RS2 sta na suhi cesti še ujeli oceno dobro, čeprav sta pri tem merilu obe pokazali tudi nekaj šibkosti. Dobro sta se obe pnevmatiki odrezali tudi na mokrem. Tudi Maxxisova pnevmatika premitra snow WP6 se je dobro obnesla na mokrem in suhem, na snegu je še ujela ocena dobro, pri obrabi pa je na ravni Bridgestonove pnevmatike. Vseh pet omenjenih pnevmatik si je zaslužilo skupno oceno zelo priporočljivo.

Pnevmatike dimenzije 235/55 R17 V
Test zimskih pnevmatik 235/55R17 - 2020
Michelinova pnevmatika pilot alpin 5 je edina od preskušenih pnevmatik z dovolj dobrimi in uravnoteženimi lastnostmi, da si je prislužila oceno zelo priporočljivo. Na suhi cesti se alpin 5 odlikuje z natančno vodljivostjo in varnostjo tudi pri zahtevnem izogibalnem manevru, na mokri cesti pa se dobro odreže z vodljivostjo, nekaj šibkosti pa ima pri splavanju. A ob najboljših lastnostih na zasneženi cesti in dobrih rezultatih na ledu, pri udobju in pri porabi goriva si je upravičeno prislužila oceno zelo priporočljivo. 

Enajst “priporočljivih” pnevmatik na testu lahko v grobem razdelimo v tri skupine. V prvi skupini so tri pnevmatike, ki so pokazale slabosti na suhi cesti in so zato dobile znižano skupno oceno; to so pnevmatike, ki niso najbolj primerne za voznike, ki se vozijo predvsem po avtocestah. Imajo pa nekatere izstopajoče lastnosti: tako Goodyearova pnevmatika ultragrip performance+ kot Kleberjeva pnevmatika krisalp HP3 ponujata dobre lastnosti na mokri cesti in veliko oprijema na snegu, Bridgestonova pnevmatika pa celo najboljši rezultat pri zavorni poti in pri vodljivosti na mokrem. 

Obe pnevmatiki v drugi skupini - Dunlopova winter sport 5 SUV in Vredesteinova wintrac pro - sta dosegli dobre rezultate na suhi cesti, na mokri cesti in tudi na ledu, sta se pa zato slabše odrezali na snegu, kjer smo ugotovili prezgodnje podkrmarjenje, slabši oprijem pri speljevanju in šibkosti pri bočnem oprijemu, zaradi česar ju ne priporočamo voznikom, ki se pozimi veliko vozijo po zasneženih cestah.

Razlike med pnevmatikami

Pri pnevmatikah dimenzije 205/55 R 16 je bila razlika v zavorni poti med najboljšo in najslabšo pnevmatiko 8,5 m pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve na suhem in 12,5 metra pri zaviranju od 80 km/h do zaustavitve na mokri cesti. 
Pri vzdolžnem splavanju (akvaplaningu) je najboljša pnevmatika v dimenziji 235/55 R 17 splavala pri 9,2 km/h višji hitrosti od najslabše. 
Še razlike v porabi goriva: med najboljšo in najslabšo pnevmatiko dimenzije 205/55 R 16 je razlika v porabi 2 decilitra na 100 km, med najboljšo in najslabšo pnevmatiko dimenzije 235/55 R 17 pa 4 decilitre na 100 km.

Povezava do članka